
The 3rd MA CLOUD arrived from SE online shop.
But SE did not send it to my parents' house, and they sent it out again to my home of Tokyo.
Maybe... an operator of SE does not have teachability at all.


ようやく3体目のマスターピースアーツが3度目の正直で届きましたよ!
しかーし!スクエニ(オペレーター、バカなんじゃないの?)はまた今回も送り先を東京の我が家にして、実家へは送ってくれなかった。今度はマダンテ唱えてやろうか?

DSC02601.jpg

So, there are 3 MA in my home now.
(The one of those is packed in a buffer material to hand it to my chat friend, Aaron.)
なので、また清貧な我が家@東京に3体ものマスターピースアーツが勢揃いしてしまう結果に。。。(例によって内、一体はAaronへ渡す用です。)


As for this MA, the face was perfect.
DSC02604.jpg

顔は美しくって完璧ぃぃ~(涙)

Alas, the sword and the body were not 'masterpieces'.
The sword is out of alignment from the axis, and the body stained to some extent.
DSC02606.jpg  DSC02608.jpg

残念ながら剣とボディは「傑作」ではなく、
剣は軸から曲がり、ボディは服を脱がせると若干汚れていました。

But... I already decided not to return goods more than this.
しかし、私はもうこれ以上返品をしないことにしました。


Reason 1.
The letter of the apology arrived from SE.
理由1。
スクエニからお詫びの手紙が届いた。
DSC02609.jpg  DSC02611.jpg

SE wrote it;
"We're very sorry to often trouble you.
This time, we dispatched to you 'a good item to be able to take out in the store and the merchandise which we judged so'."

スクエニいわく、
「度々ご迷惑をおかけして、大変申し訳ありませんでした。今回、当社はお客様へ、『店頭に出せる良品と判断した商品』を送らせていただきました。」


Reason 2.
I didn't want to compromise about the good point of the face of MA.
Therefore I don't care even if a sword and a body are stained to some extent.

This is my favorite son above all.
If I return this again, he is sent to a disposal factory of SE.
I don't wanna murder him three times either.

理由2.
私はMAの顔の良さに関しては妥協したくなかった。
だから、剣や体が多少汚れていても気になりません。

なにより、これは私の大事な息子。
また返品してしまえば、彼はスクエニのスクラップ工場行きです。
私は3度も彼を殺したくなかった。


CLOUD, feel relieved. I take good care of you.
You have some wounds by the result that fought against SEPHIROTH.
No, maybe you got injured when, fortunately, you escaped from the warehouse of SE.
You did your best well!

クラウド君、もう安心していいからね 。゜(゚´Д`゚)
私が箱入りムスコとして可愛がってあげるからね!
多少傷があるのは、英雄様と戦ったり、
スクエニの『超・監督不行き届きな品質管理の巣窟=在庫室』の難から逃れて
引きずりすぎて、磨り減ったんだよね?

わーってる、わーってるからね、コレね。
よしよし・゚・(ノД`)ヽ(゚Д゚ )
関連記事




Whoa!

Finally you got a good MA Cloud! Congratulations! Omedetou! =-)

Take care of him well too ^^
【2008/06/25 02:56】 URL | Providence #-[ 編集]
Dear Providence
yeah, i got it!
YATTA!(it's a most famous japanese word in an USA TV drama, 'HEROES'.)

Thank you for encouraging me.

Haha, I think that you who already have 3 MA Clouds are more excellent. :D
MA Cloud is very pretty and cool.
【2008/06/25 20:25】 URL | Alloc #z8Ev11P6[ 編集]
Dear リュック
<---quote:
Perhaps you could try and buy some special paint for figures to fix the marks on his body?
--->
No, I don't intend to do it.
I don't have re-paint technology, and there is not such courage, too. :-P

I would have the technology if I was the employee of the SHIN-RA company....
Oh, I wanna join in SHIN-RA!


Because the purpose is to keep, so I don't get his clothes off, and I'll display it in the parents' house.
【2008/06/25 20:27】 URL | Alloc #z8Ev11P6[ 編集]

Thank you thank you =-)

But you decided to sell 1 MA cloud to your chat friend so he will not have to face the trouble you had. That's very nice of you too^^

Now all you have to pray for is a nice MA Sephiroth!!
【2008/06/26 05:09】 URL | Providence #-[ 編集]
非常にフィギュアに愛情を注いでいらっしゃるようで
フィギュア好きな俺としても見てて微笑ましいです。
日記を読ませていただきました、KH版のクラウドが
最高にかっこいいですねー
他の日記も非常に癒されましたw
セフィもクラウドも好きですが、一番好きなキャラは
ヴィンセントなんですが、そのヴィンセントの扱いも笑えて好きですw
あぶくま洞にいらっしゃったらしいですね、俺の地元が
福島なので、なんか嬉しかったですよ、そして、あぶくま
洞って、なんとなくFFのあの場所に近しい雰囲気なんですね、名前がでてこないですが行ってみたいと思いました。
お気に入りに登録したので、またちょくちょくきますねー
【2008/06/26 21:00】 URL | とし #-[ 編集]
Dear Providence
I have already prayed a Japanese Shinto shrine for it.

However, the release of the Judge MA Gabranth was postponed from June to the end of September.
Hmm... I am anxious about the release of MA Sephiroth, too. =-(
【2008/06/27 01:24】 URL | Alloc #z8Ev11P6[ 編集]
風邪で会社を3連休してしまったAllocです。
■としさん
はじめまして!いらっしゃ~い♪
変態の森へようこそ!

>KH版のクラウドが最高にかっこいいですねー
自分でも、あのコスプレは手をかけた分、気に入っています!
実際にはKH2じゃなくてKHらしいんですが、KHはやったことないのでミニマム・コレクションを参考にせっせと作っただけだったりします。

ヴィンセント好きさんには申し訳ないくらい何回も解体してるんですが、
笑って(苦笑い?!)済ませていただけて、大人なとしさんで良かったwww

福島はぁ~耳遠いことをよぉ~「耳ツンポ」っつーべ?
おれげの婆様さ、ふぐすま出身だったからよぉ~訛りはよっぐ知ってっかんね、コレwwww

あ~ぶくま銅は、たすぃかに、どごがしらFFっぽいとこあっぺなぁ~
あれじゃねーのけ?FFでいったらよぉ、忘らるる都じゃねーがぁ?

まだ来てくれっど、俺げさ尻尾振って喜んじまうから~(語尾アゲ)
よろすぃぐなぁ~www

■まやさん
以前、まやさんが手紙が来たとおっしゃっていたので、
「ああ、このテンプレートか」とは思いましたw

>やっぱり人形は顔が命ですよね。
いえ、あとはチン長の長さと太さと、ちゃんと付いていることが大事です。
(力説。)

FF8も黒銀でたんすか?ブラックシルバーは全然塗装はげませんよ!
会社の壁や、食器を洗う際にガチャガチャぶつけてもコーディングはむしろ黒光りしております。(怪しい黒光りじゃありませんww)

もう黒銀ばっかでいーよ、白銀は手入れが大変だもん
【2008/06/27 01:49】 URL | Alloc #z8Ev11P6[ 編集]














管理者にだけ表示を許可する


| HOME |


Design by mi104c.
Copyright © 2016 棺桶にはプレイアーツを入れてくれ, All rights reserved.
まとめ



